۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد
سرخط خبرها

واگذاری ۱۲۷۹۶ هکتار از اراضی مشهد برای مسکن‌سازی| ۲۰۳ پروژه تحولی در حاشیه شهر، ۸۳ درصد پیشرفت داشته است

  • کد خبر: ۱۸۰۱۵۵
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
  • ۲
واگذاری ۱۲۷۹۶ هکتار از اراضی مشهد برای مسکن‌سازی| ۲۰۳ پروژه تحولی در حاشیه شهر، ۸۳ درصد پیشرفت داشته است
فرماندار مشهد گفت: در حاشیه شهر هم‌اکنون ۲۰۳ پروژه در دستور کار قرار دارد که تا به امروز ۸۳ درصد پیشرفت داشته است. بر همین مدار، باید دستگاه‌ها در جذب اعتبارات خود اراده بیشتری داشته باشند تا روند رو به رشد شهرستان با چالش مواجه نشود.

به گزارش شهرآرانیوز، پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد مقدس با سه دستورکار «ارائه گزارش اقدامات اداره منابع طبیعی و برنامه‌های پیش رو»، «مرور برنامه‌های آماده افتتاح در هفته دولت» و «تبیین ویژه‌برنامه‌های هفته گرامیداشت مساجد»، عصر روز یکشنبه با حضور محسن داوری فرماندار مشهد و جمعی از مدیران و مسئولان شهری به میزبانی اتاق جلسات ساختمان فرمانداری مشهد برگزار شد.

تحول و پیشرفت را به اطلاع مردم برسانید

محسن داوری فرماندار مشهد در این نشست اظهار کرد: تأکید اصلی ما این است که به وعده‌های خود وفا کنید و پرکارتر از همیشه، پروژه‌های مشخص‌شده را در هفته دولت به سرانجام برسانید و به بهره‌برداری برسانید، زیرا به موازات هفته دولت، در این ایام در آستانه فرارسیدن اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و مشهدالرضا (ع) به روز‌های حساس میزبانی از زائران رسیده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم مدیران سازمان‌ها طبق مصوبات قرارگاه خدمات سفر در صحنه باشند. بسیج کامل امکانات در روز‌های آتی صورت خواهد گرفت و همانطور که مرخصی همه شما در دهه آخر صفر لغو خواهد بود، هم‌چنین از شما تقاضا داریم که در هفته دولت هم در سازمان‌های خود بمانید و پیگیری کار مردم را در دستورکار قرار دهیم.

تأکید صریح فرماندار مشهد در پنجمین نشست شورای اداری شهرستان، متمرکز بر دعوت مدیران دستگاه‌های اجرایی به تعامل رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی به مردم بود. داوری گفت: تحول در دوسال گذشته به روشنی قابل لمس بوده است. در حوزه آبرسانی، کمتر زمانی بوده که چنین چالشی گریبان‌گیر شهر باشد، اما تاکنون حتی احساس بحران کم‌آبی هم در بین مردم به‌وجود نیامده است. حوزه مدرسه‌سازی و مخابرات هم ازجمله عرصه‌های تحولی در سطح شهرستان بوده و روند حل‌وفصل مشکلات با سرعت مطلوبی در دستورکار است. این‌ها نشانه‌های تحول است و ضرورت دارد به اطلاع مردم برسد.

وی بیان کرد: در حاشیه شهر هم‌اکنون ۲۰۳ پروژه در دستورکار قرار دارد که تا به امروز ۸۳ درصد پیشرفت داشته است. بر همین مدار، باید دستگاه‌ها در جذب اعتبارات خود اراده بیشتری داشته باشند تا روند رو به رشد شهرستان با چالش مواجه نشود.

رفع تصرف از ۳۱۵ هکتار اراضی شهرستان

حسن محمدزاده رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد در این نشست گفت: یکی از چالش‌های اصلی موجود که فراتر از زمین‌خواری سودجویان، گریبان‌گیر منابع طبیعی استان شده، مجادله‌های حقوقی و قانونی میان دستگاه‌هایی است که قصد دارند تکالیف خود را بدون هماهنگی با اداره‌کل منابع طبیعی انجام دهند. وی تأکید داشت که اجرای خطوط انتقال انرژی و پروژه‌های مسکن‌سازی در دوسال گذشته سرعت گرفته، اما ادارات همچنان باید آگاه باشند که روال قانونی رفع تصرف را در پروژه‌هایشان در نظر بگیرند و تابع آن باشند.

وی افزود: به طور کلی، با توجه به اقلیم خشک شهرستان، اجرای بند‌های خاکی و عملیات‌های آبخیزداری در صدر اولویت‌های اداره منابع طبیعی مشهد قرار دارد و بر همین اساس، امروزه ۹ پروژه در سطح شهرستان درحال اجراست. از این میان، پروژه‌هایی نظیر بند هندل‌آباد با ظرفیت استحصال ۳۰ هزار مترمکعب آب درسال و به اعتبار ۱۸ میلیارد ریال تاکنون پیشرفت ۸۰ درصدی داشته و تعداد قابل‌توجهی از این پروژه‌ها به‌زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همچنین تأکید کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲هزار و ۷۹۶ هکتار زمین در قالب ۶۸ پلاک ثبتی برای پروژه‌های مسکونی واگذار شده است که از این میان، ۶هزار و ۸۱۸ هکتار مربوط به اراضی کمربند جنوبی مشهد است.

وی ادامه داد: امروزه ۷۴ پرونده فعال به مساحت ۳۳هزار هکتار در بخش معدنی فعال بوده و در سال جاری هم با ۴۸ درخواست جدید موافقت شده است.

اشاره به ۳۴۰ فقره رفع‌تصرف، خلع ید و قلع‌وقمع برای ۳۱۵ هکتار زمین تصرف‌شده در سال جاری، بخش دیگری از گزارش رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در این جلسه بود.

نمایشگاه مسجد شایسته در گذر گلستان

حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، دومین سخنران جلسه شورای اداری شهرستان بود. او با اشاره به برپایی نمایشگاه گفتمانی «مسجد شایسته» به مدت یک هفته در گذر پیاده گلستان مشهد بیان کرد: ۱۱۰ مسجد برگزیده مسجد انتخاب شده اند که با ۱۰ تشکل فعال، به‌صورت شبانه‌روزی در این مدت به ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی می‌پردازند.

وی تأکید کرد: هفته مسجد یک رویداد بین‌المللی است که در بسیاری از کشور‌های جهان گرامی داشته می‌شود و براین اساس، ایران اسلامی می‌تواند با اندیشه اسلام ناب به میدان بیاید و مستجد تراز خود را به جهان اسلام معرفی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
0
0
سلام جناب فرماندار عزیز
جنابعالی که به هندل آباد اشاره کردین
جاده ابلق رو حتما رفتید،مشاهده کردید که واقعا چقدر خرابه وضعیت عرض و آسفالت جاده،با وجود اون همه کارگاه صنعتی و تالار پذیرایی و از طرفی متصل به کمربند سبز هستش،واقعا جاده باریکه و شلوِ و آسفالتش خراب
به نمایندگی از اهالی پیام گذاشتم لطفا اقدامی نمایید
یاعلی
احمد علی خوجه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
1
0
سلام علیکم خسته نباشید چطور هفته مسجد هست که جمهوری اسلامی ایران در مشهد 60نماز خانه اهل‌سنت بسته و پلمب کرده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->